Byznys, investování, magazín a nejen to
Jak na originální vizitky – formáty a materiály
10.03.2012 13:16Aby vizitka plnila svoji funkci, nestačí jen uvést potřebné údaje jako je jméno společnosti, jejího zástupce a patřičné kontaktní údaje. Kromě toho co vizitka říká je ne méně důležité jak to říká. Z určitého úhlu pohledu dokonce můžeme říci, že to, jak vizitka vypadá, je někdy mnohem podstatnější než to, co přesně říká. Je to právě její visuální stránka, možnost originálně pojmout a tak se visuálně odlišit, co starou dobrou vizitku odlišuje od údajů uvedených v elektronické podobě, které nakonec vypadají všechny stejně. Tradiční vizitka tak nabízí jedinečnou možnost jak zaujmout potencionálního zákazníka či obchodního partnera, kterou by bylo škoda nevyužít. Tento článek se soustředí především na řešení podkladu vizitek, a to jmenovitě jejich formátu a materiálu.
Tradičně se navštívenky tisknou ve formátu 90x50 mm nebo v tak zvaném euro formátu 85x55 mm. Ve Velké Británii a většině Skandinávských zemí se pak používají vizitky menšího rozměru, a to 70x40 mm. Tyto rozměry odpovídají formátům většiny vizitkářů a shodují se tak s většinou ostatních vizitek. Vaše vizitka může stále respektovat tyto rozměry, ale přesto být tak trochu jiná. Dobrým řešením je například skosení či zaoblení rohů vizitky. Odvážnějším a i zajímavější je pak profilace vizitky do tvaru, který například souvisí s obsahem vašeho podnikání. Pokud se například Vaše firma zaměřuje na dopravu, například vlastníte autobazar, nebo jste dopravcem, Vaše vizitka může svým tvarem připomínat tvar osobního či nákladního auta. Pokud velikost vizitky navíc nepřekročí již zmíněných 90x50 mm, může být jednak stále praktická - vejde se stále do vizitkáře či peněženky - ale přitom jiná a originální.
Vedle rozměrů vizitky, je také důležitý materiál, který na výrobu vizitek použijete. Obvykle se používá papír – a to všeho druhu – matný nebo lesklý, hladký či se strukturou, bílý či s barevným nádechem, atd. Podstatná je především pak gramáž papíru, která se pohybuje od 220 do 350g. V žádném případě se tedy nejedná o obyčejný papír do tiskárny. Papír s gramáží 90g, který se používá pro kancelářský tisk, je pro vizitky příliš tenký.
Stejně jako u formátu i u materiálu platí, že Vaše vizitka nemusí být obyčejně papírová, i když třeba stále bude na první pohled vypadat jako „normální“ vizitka. Trendem poslední doby je používání tak zvaného nezničitelného papíru. Tento papír je lehký, prakticky neroztrhnutelný, jde smotat či skládat a je voděodolný. U použití tohoto materiálu nejde tedy jen o to, že nezničitelný papír je vlastně takovou kuriozitou, ale hlavně je nesmírně praktický. Pokud navíc Vaše firma podniká v oblasti, kde je třeba prokazovat odolnost a spolehlivost “v každém počasí” či extrémních podmínkách (což ale nemusí být myšleno pouze doslovně), nezničitelná vizitka perfektně doladí profil firmy, ať už se Vaše firma orientuje na asistenci a odtah motorových vozidel, či nabízíte pojištění.
Dalším kreativním a originálním použitím tradičního materiálu, tedy papíru, může být například použití takového druhu papíru, který je obecně známý z jiné oblasti každodenního života. Například pokud se orientujete na pohostinství, řekněme, že jste dodavatelem zboží do restaurací a jídelen, nebo restauraci či bar provozujete, co Vám brání vizitky vytisknout na karton podobný pivním podtáckům? Pokud chcete stále respektovat tradiční formát vizitek, kdy vizitka sice nebude plnit funkci podtácku (takové použití není ani ve Vašem zájmu, protože tácky nemívají příliš dlouhou životnost a navíc jsou objektem, který si většinou po použití neodnášíme) vtipná asociace, kterou okamžitě materiál vyvolá u potenciálních zákazníků, představuje velmi výrazný a vtipně laděný reklamní tah.
Samozřejmě ale papír není jediným materiálem, který máte k dispozici: od polypropylenových fólií, polykarbonátových desek, přes magnetové fólie, které si mohou potencionální zákazníci “přilepit” na ledničku ať už právě v restauraci či doma, po tenké kovové destičky, tkaniny a další materiály.
Využíváme První CZ reklamní systém pro podnikatele a investory CzechNet.org.
—————
Diskusní téma: Jak na originální vizitky – formáty a materiály
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.
Byznys
—————
Hledáme investora pro oblast fitness a wellness
—————
Vydražte zajímavý internetový server
—————
Do čeho investovat 10 milionů Kč?
—————
Jak vydělat peníze na prodeji zavedeného finančního serveru
—————
CTR - základ výkonnostního marketingu
—————
CzechLab má nový design. Jak se Vám líbí?
—————
Jak si najmout bloggery a popohnat tak svůj byznys
—————
Klout: Co to je a jak se na tom dá vydělat
—————
Rozhovor s finalistou soutěže Živnostník roku 2011
—————