Byznys, investování, magazín a nejen to


Úspěch: Jak uspět v byznysu?

22.11.2010 19:43

Úspěch: Jak uspět v podnikání a byznysu

Kolik knih se o tom již napsalo? Kolik teorií a doporučení již vzniklo? Kolik milionů lidí se o to marně pokouší? Přitom by to mělo být relativně jednoduché. Proč se to podaří pouze zlomku lidí ze všech těch, kteří o to usilují?

Když už hovoříme o úspěchu, pojďme hovořit o úspěchu výrazném. Pojďme hovořit o výrazných inovacích. Pojďme hovořit o zásadních průlomech. To by asi mělo být cílem každého podnikatele. Tedy přijít na trh s něčím zásadně novým a lepším. Osobně vidím dvě možné cesty za úspěchem.

 

Dvě cesty k úspěchu:

  1. První cesta: Děláte to, co před Vámi dělaly již tisíce firem a podnikatelů, ale děláte to o něco lépe než ostatní. Může se jednat jak o služby, tak i o produkty. Děláte to o něco pečlivěji. Atraktivněji. Typickou ukázkou podnikatele, který dělá stejné věci jako ostatní, ale o něco lépe, je Richard Branson a jeho Virgin.
  2. Druhá cesta: Druhá cesta znamená, že dosáhnete zásadního průlomu ve Vašem oboru. Znamená, že přicházíte se zásadní inovací. Nebo to může znamenat, že děláte stejné věci, ale zásadně odlišným způsobem. "Dvojka" je vzrušující. Ale také podstatně riskantnější, neboť vstupujete na neznámou půdu. Úspěch však může být nebetyčný.

 

Pokud jste tedy podnikatel (-ka) či o této dráze uvažujete, je dobré si říci již na začátku, zda uvažujete o "jedničce" či "dvojce".

Pojďme se nyní společně podívat na to, co mají společného všichni výrazně úspěšní podnikatelé (a vlastně všichni úspěšní lidé v rozličných oborech lidské činnosti). Podle mého názoru je zde několik věcí, které všechny tyto lidi spojuje. Nazvěme je DNA úspěchu.

 

DNA úspěchu:

Ambice

Úspěšní lidé jsou především ambiciózní. Mají touhu vyniknout a nebojí se vystoupit z řady. Nebojí se dělat věci jinak než ostatní. Nebojí se experimentovat. A v zásadě se nebojí ani dělat chyby, neboť vědí, že chybovat je lidské a že nějaké ty chyby při cestě za úspěchem každý udělá. Úspěšní lidé zpravidla i sami jinak uvažují. Tím se liší od průměrné populace.

Ambice nejsou v žádném případě něco, za co by se měl člověk stydět. Jistě, i u ambicí platí staré dobré "všeho s mírou".

Přesvědčení

Úspěšní lidé bývají velmi přesvědčiví. A svoje přesvědčení (či dokonce poslání) dokáží šířit a přenášet na ostatní. Toto je snad jedna z nejdůležitějších vlastností velmi úspěšných lidí. A co je vůbec ze všeho nejdůležitější, jsou o svém projektu, produktu či službě sami přesvědčení. Dokázali přesvědčit sami sebe o tom, že to, co nabízejí, je dobré. Podmínkou je, že to dobré skutečně je. Bez toho nelze dlouhodobý úspěch dosáhnout.

Přesvědčení většinou poznáte již při prvním kontaktu s takovým člověkem. 

Jak chcete někoho o něčem přesvědčit, když jste nedokázali přesvědčit ani sami sebe? Jak chcete někoho "zapálit", když sami "nehoříte"?

Souhlasíte se mnou, že úspěšní lidé "hoří" a "zapalují"? 

Odhodlání a houževnatost

Úspěšní lidé jsou velmi odhodlaní a také houževnatí. Dokáží své práci věnovat více času a energie než ostatní a dokáží zajít dále než ostatní. Neúspěchy je zásadně neodradí a berou je jako školu a učí se z nich. Současně neopakují stejné chyby.

Mají však také cit a dostatek nadhledu a objektivity na to, aby poznali, pokud se právě nacházejí ve slepé uličce. 

 

Cena za úspěch

V životě není nic zadarmo a i za úspěch se musí platit. S úspěšnými lidmi to jejich okolí nemá úplně jednoduché. Své o tom vědí manželky a přítelkyně úspěšných mužů. Často to může vypadat, že úspěšní lidé nemyslí na nic jiného než na svůj nový nápad, projekt, práci. Ráno, večer, při obědě či v divadle. A jenom těžko jim to můžete zazlívat. Co naplat. Úspěch vyžaduje své.

Tím, že zde hovořím o úspěšných mužích, jsem samozřejmě nechtěl říci, že ženy nemají dispozice pro výrazný úspěch. Naopak. A doba a společnost ženám nahrává čím dál více. Jenom se jich na tuto cestu pouští, v porovnání s muži, podstatně méně. A je to dáno pouze a jenom tím, že ženy v životě zastávají více rolí. A svoji pozornost a energii tak zpravidla značně štěpí. Úspěch je především o koncentraci.   

 

Co říci závěrem?

Ambice, přesvědčení, odhodlání a houževnatost. Takto si představuji já velmi úspěšného člověka. Máte Vy všechny čtyři? Pravděpodobně jste již dnes velmi úspěšní a pokud ne, na co proboha ještě čekáte?

 

 

Přidat.eu záložku

—————

Zpět


Byznys

20.12.2013 01:27

Hledáme kupce či investora v oblasti deskových her

Název projektu: Pentomik - originální dřevěná desková hra (www.pentomik.cz) Popis projektu: Pentomik je úspěšně uvedená česká originální dřevěná desková hra. Hra je již s úspěchem prodávána v ČR.  Hra byla prodána i řadě zahraničním turistům prakticky z celého světa a dostali jsme na ni...

—————

01.05.2013 00:11

Hledáme investora pro oblast fitness a wellness

Projekt: Fitness a wellness centrum v Pardubicích Popis projektu: Hledáme investora pro plánovaný projekt fitness a wellness centra v Pardubicích. Máme mnohaleté zkušenosti s vedením fitness centra. Máme licenci pro provoz fitcentra a máme také zajištěný prostor v centru Pardubic. Máme...

—————

11.12.2012 02:21

Vydražte zajímavý internetový server

Velmi zajímavý a ziskový server VšeProSvatby.cz jde do aukce. Ta proběhne v termínu 15.12.2012-1.2.2013. Pokud investujete do internetových projektů, máte něco takového v plánu či vás aukce zajímá sama o sobě, podívejte se na předmět aukce, podmínky aukce a aktuální cenu zde....

—————

30.10.2012 07:33

Do čeho investovat 10 milionů Kč?

Možná nemáte akcie či nemovitosti v oblibě a raději investujete do neveřejně obchodovaných společností. Mám pro vás tip na jednu zajímavou společnost, která právě v těchto dnech poptává kapitál, který jí umožní více rozjet jejich již nyní úspěšný byznys a především jim umožní expanzi do...

—————

09.09.2012 01:46

Jak vydělat peníze na prodeji zavedeného finančního serveru

Není nic lepšího, než dělat byznys, na kterém vydělají všichni. Mám pro vás příležitost vydělat snadno pěkné peníze a zabere vám to sotva pár minut. Je to více než snadné. V tento okamžik probíhá aukce zavedeného a dobře vydělávajícího  serveru Akcie CZ (konec je ohlášen na 1.10.2012) a...

—————

10.08.2012 23:26

CTR - základ výkonnostního marketingu

Klíčem k úspěšné internetové kampani je vysoké CTR. Zdá se to jako jasná věc, ale co stojí za kvalitním CTR? Naschvál zdůrazňuji kvalitnímu, nikoli pouze vysokému. Při nákupu internetové reklamy se již jen málokdo nechá zmanipulovat počtem impresí, které nikam nevedou, i když mnoho...

—————

08.08.2012 01:32

CzechLab má nový design. Jak se Vám líbí?

Server CzechLab prošel kompletním redesignem. Jak se Vám v novém kabátě líbí? CzechLab.cz je taková malá tuzemská laboratoř a věnuje se internetu, marketingu, mediím a s tím vším souvisejícím byznysem. Ohodnoťte prosím nový vzhled v anketě na titulní stránce CzechLab.  Jan...

—————

18.07.2012 03:14

Jak si najmout bloggery a popohnat tak svůj byznys

Seznamte se s novým systémem Posts Genius, který již velmi úspěšně běží v zahraničí.   Co o sobě firma píše: Spojujeme blogery s marketingovými specialisty, SEO konzultanty a inzerenty, kteří hledají zvýšení návštěvnosti, trvalé odkazy a propagaci své značky. Blogeři o vás dají...

—————

12.07.2012 05:48

Klout: Co to je a jak se na tom dá vydělat

Jaký mají on-line vliv? A je dobré to vědět? A je to správné?   Zdá se, že novou celosvětovou komoditou se stává vliv jednotlivců na sociálních sítích. Vliv má jistě svoji hodnotu. A ta hodnota může být nejenom finanční.  Již několik firem se snaží vymyslet, vytvořit a zavést...

—————

29.06.2012 13:43

Rozhovor s finalistou soutěže Živnostník roku 2011

Jan Hýsek   Jan Hýsek z Hradce Králové provozuje síť informačních a vzdělávacích serverů a reklamní síť pro podnikatele a investory www.czechnet.org, Soutěže Živnostník roku se účastnil poprvé a získal třetí místo v kraji.   Kdy jste začal podnikat a co pro vás bylo...

—————